Пазар
Накратко пазар е място, където търговци и купувачи осъществяват сделки. По време на тези взаимоотношения са се сформирани различни видове пазари.
Те могат да бъдат разделени по няколко критерия:
- според продуктите, който се продават:
- географско разположение на пазара.
Според критерии географско разположение пазарите може допълнително да ги разделим на: местен, национален, регионален, вътрешен и световен.
В България предвид икономическото състояние на държавата всеки 3-то домакинство в страната купува втора употреба вещи, техника и т.н., а всяко 5-то домакинство е склонно да продаде вече използвана техника.
В развитието на страната и най-вече развиването на транспортните (куриерски) услуги и сайтовете за безплатни обяви, една част от тези местни (регионални) пазари се трансформираха и насочиха своята търговия през тези сайтове.
В страната през последните 10 години имаше бум на сайтове за обяви, като една част отпаднаха, но положително е, че конкуренцията доведе до развитие на тези услуги.
В днешно време качване на обяви е напълно безплатно, като много рядко може да има ограничение в броя на публикуваните обяви или ограничение (забрана) за публикуване в определена продукти или услуги.
Критериите по който могат да се намерят сайтове за обяви са много. Един от начините е да се извърши търсене (по ключова дума) в търсачката съобразена с тематиката на публикуваната обява.
Ползите от публикуване на обяви в сайт за безплатни обяви са следните:
- повече купувачи могат да видят това, което продавате;
- спестяване на време;
- не заплащате такси за наемане на място;
- можете да продадете за кратко време повече стоки;
- не извършвате постоянен превоз (транспорт) на стоките и др.